Test na COVID-19 - w przypadku pacjenta niesamodzielnego
JEŻELI PACJENT NIE JEST SAMODZIELNY:
Zlecenie badania w kierunku SARS-CoV-2 przez lekarza POZ u pacjenta niesamodzielnego, który spełnia kryteria zlecenia testu podczas teleporady, czyli ma takie objawy: gorączka, duszność, kaszel, utrata węchu lub smaku odbywa się w sposób następujący:
Gdy pacjent samodzielnie nie może udać się do drive thru, lekarz POZ kontaktuje się telefonicznie z koordynatorem mobilnych zespołów wyjazdowych (numer telefonu przekazano lekarzom rodzinnym) i przekazuje informacje o konieczności wykonania testu. Koordynator wystawia zlecenie testu i wysyła do pacjenta karetkę „wymazówkę”.
Na terenie powiatu janowskiego karetka „wymazówka” funkcjonuje codziennie w godz. 8.00 – 20.00.
Karetka pozostaje w wyłącznej dyspozycji Koordynatora PRM.
Szpital nie może samodzielnie zlecać wymazów wyjazdowych.
Lekarz POZ zgłasza do Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej (PSSE) pacjenta z podejrzeniem zakażenia SARS-COV-2, wypełniając odpowiedni formularz w systemie gabinetowym lub w aplikacji gabinet.gov.pl.
Informacja o wyniku testu jest widoczna dla pacjenta w Internetowym Koncie Pacjenta orazw systemie dostępnym dla Wojewódzkich i Powiatowych Stacji Sanitarno-Epidemiologicznych.
Lekarz rodzinny informuje pacjenta o wyniku dodatnim i o dalszym sposobie postępowania.